خرید مانیتور پزشکی
نویسنده : رباب معزز
16 آوریل 2024
274 بازدید

8 نکته مهم برای خرید مانیتور پزشکی و مدیکال

متأسفانه آمار مرگ‌ومیر بر اثر خطای پزشکی بالا است اما کسی از نقش تجهیزات پزشکی نامناسب و بی‌کیفیت در افزایش این آمار صحبتی به میان نمی‌آورد. مانیتور مدیکال یکی از تجهیزات ضروری است که هم در تشخیص و هم در درمان بیماری نقشی حیاتی ایفا می‌کند. پس با این نکته، به اهمیت انتخاب مانیتور پزشکی  خوب و باکیفیت پی می‌بریم. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا نکات لازم برای خرید مانیتور پزشکی را گرد آورده و از این طریق، به شما کمک کنیم تا از میان صدها نوع و مدل مانیتور مدیکال، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

مانیتور مدیکال چه کاربردهایی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، مانیتورهای مدیکال انواع مختلفی دارند و هر کدام در یکی از زمینه‌های پزشکی به کار می‌روند. در ادامه، کاربردهای مانیتور پزشکی در بخش‌های مختلف را توضیح می‌دهیم تا با تفاوت انواع مانیتور پزشکی بیشتر آشنا شوید.

اتاق عمل

وجود مانیتور مدیکال در اتاق عمل ضروری است زیرا پزشک و تیم جراحی نیاز دارند که تصاویر زنده و در زمان واقعی (real-time) را در حین عمل مشاهده کنند. هنگام خرید مانیتور پزشکی برای اتاق عمل باید توجه داشته باشید که تصاویر آندوسکوپی یا تصاویر مربوط به جراحی‌های کم‌تهاجمی را با وضوح بالا نمایش دهد. همچنین، امکان اتصال و سازگاری با ابزار جراحی ویژگی دیگری است که مانیتور مدیکال اتاق عمل باید آن را دارا باشد.

اتاق معاینه

پزشک متخصص باید تجهیزات مناسب برای تحلیل و آنالیز دقیق تصاویر رادیولوژی، MRI یا CT اسکن را داشته باشد. بنابراین، انتخاب یک مانیتور تشخیصی با رزولوشون بالا و نمایش رنگ‌های واقعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اتاق مراقبت‌های ویژه

مانیتور علائم حیاتی کلیدی‌ترین نقش را در بخش مراقبت‌های ویژه ایفا می‌کند. هنگام خرید مانیتور پزشکی برای بخش مراقبت‌های ویژه، باید به مواردی همچون استقامت بالا برای نمایش علائم حیاتی در مدت طولانی و توانایی نمایش ECG یا سایر علائم حیاتی با وضوح بالا توجه کنید.

مانیتور رادیولوژی

مراکز رادیولوژی

کنتراست و رزولوشن بالا دو معیار مهم برای خرید مانیتور رادیولوژی هستند. مانیتورهایی که این دو فاکتور را در سطح معمولی یا پایین اعمال می‌کنند، ممکن است منجر به تشخیص اشتباه پزشک شوند. در این‌صورت، امکان ایجاد خطر برای سلامت بیمار و لکه‌دار شدن اعتبار پزشک به وجود می‌آید.

مراکز پرتو درمانی

مانیتور مدیکال در مراکز پرتو درمانی در پیگیری پروسه درمان و تضمین ایمنی بیمار عملکردی حیاتی دارد. خرید مانیتور پزشکی با وضوح و کنتراست بالا برای این مراکز بسیار حائز اهمیت است.

انواع مانیتور پزشکی

هنگام خرید مانیتور پزشکی باید با انواع مانیتور مدیکال آشنا باشید تا بهترین گزینه را برای مطب یا مرکز خود انتخاب کنید. به‌طور کلی، مانیتورهای پزشکی را می‌توان در دو دسته جای داد: مانیتورهای تشخیصی و مانیتورهای کلینیکال.

مانیتور تشخیصی

مانیتور تشخیصی یک نوع مانیتور پزشکی است که برای نمایش تصاویر تشخیصی از بیماران استفاده می‌شود. این نوع مانیتورها معمولاً برای نمایش تصاویر اشعه ایکس، سی تی اسکن، MRI، سونوگرافی و غیره استفاده می‌شوند.

مانیتورهای پزشکی تشخیصی باید دقیق و با کیفیت بالا باشند تا اطلاعات صحیحی را از وضعیت اندام‌های بیمار به نمایش بگذارند و پزشکان و متخصصان به‌راحتی بتوانند تشخیص‌های دقیقی را بر اساس آن‌ها انجام دهند. این مانیتورها معمولاً دارای وضوح و رزولوشن بالا، دقت رنگی، قابلیت نمایش تصاویر در اندازه‌های مختلف و تنظیمات نوری متنوع هستند.

از مزایای استفاده از مانیتورهای پزشکی تشخیصی می‌توان به افزایش دقت در تشخیص بیماری‌ها، کاهش خطاهای پزشکی، افزایش سرعت در تصویربرداری و تشخیص، و افزایش ارتباط بین پزشکان و تیم درمانی اشاره کرد. این مانیتورها کمک زیادی به تشخیص زودرس و دقیق بیماری‌ها و ارائه درمان مناسب می‌کنند.

مانیتور علائم حیاتی

مانیتور کلینیکال

مانیتور کلینیکال نوع دیگری از مانیتورهای پزشکی است که برای نمایش اطلاعات بالینی و علائم حیاتی بیماران در محیط بخش‌های بستری و بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) استفاده می‌شود. این نوع مانیتورها علاوه بر نمایش علائم حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون، اکسیژن خون، دمای بدن و غیره، می‌توانند برای نمایش اطلاعات دارویی، اطلاعات تنفسی و دیگر پارامترهای بیماری مورد استفاده قرار بگیرند.

مانیتورهای پزشکی کلینیکال باید دقیق و قابل اعتماد باشند تا پزشکان و پرستاران بتوانند به راحتی اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری درمانی در دست داشته باشند. این مانیتورها معمولاً دارای صفحه نمایش بزرگ، رابط کاربری کارآمد، قابلیت اتصال به سیستم‌های پزشکی دیگر مانند سیستم اطلاعات پزشکی بیمارستان (HIS) و سیستم پزشکی الکترونیکی (EMR)، و قابلیت ضبط و ذخیره اطلاعات برای مانیتورینگ و ارزیابی بیماران هستند.

استفاده از مانیتورهای پزشکی کلینیکال در بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه موجب بهبود کیفیت مراقبت بیماران، کاهش خطاهای پزشکی، افزایش ایمنی بیماران و افزایش بهره‌وری پرستاران و پزشکان می‌شود.

نکات مهم برای خرید مانیتور پزشکی

هنگام خرید مانیتور پزشکی، با در نظر داشتن نکات زیر، انتخابی هوشمندانه و آگاهانه خواهید داشت که تا مدتی طولانی، شما و مرکز درمانی مورد نظر را از فکر کردن به یک مانیتور مدیکال بهتر بی‌نیاز می‌کند.

مانیتور دندانپزشکی

1.        خرید مانیتور پزشکی با توجه به نیازهای مرکز

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، مانیتورهای مدیکال انواع مختلفی دارند. به‌علاوه، دیدیم که در مراکز درمانی و تشخیصی، از انواع مختلفی از مانیتورهای پزشکی استفاده می‌کنند. بنابراین، شما نیز قبل از هر چیزی باید خدمات و کاربری مرکز خود را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر به دنبال مانیتور یونیت دندانپزشکی هستید، کافی است که تنها در میان این نوع از مانیتورها جست‌وجو کنید.

2.      توجه به ویژگی‌های فنی

ویژگی‌های فنی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در زمان خرید مانیتور پزشکی باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. وضوح تصویر، سایز صفحه نمایش، سرعت نمایش تصاویر، کنتراست و دقت رنگی و قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر از جمله ویژگی‌های فنی هستند که در انتخاب مانیتور مدیکال نقشی تعیین‌کننده دارند. اندازه مانیتورهای تشخیصی و کلینیکال با کیفیت بالا از 21 تا 31.5 اینچ و حداکثر رزولوشن آن‌ها MP12 است.

عدم توجه به کیفیت تصویر در زمان خرید مانیتور پزشکی می‌تواند منجر به تشخیص اشتباه و پس از آن، باعث درمان نامناسب شود. کیفیت تصویر بر روی مانیتور و یا به‌صورت چاپ شده مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که در دپارتمان تصویربرداری به آن توجه می‌کنند. پس اگر قصد خرید مانیتور رادیولوژی را دارید، کیفیت و وضوح تصاویر را بر روی مانیتور مشاهده کنید و در صورتی که کیفیت لازمه را داشت، برای خرید اقدام نمایید.

مانیتور مدیکال بارکو

3.     کاربری آسان

اگرچه استفاده از اکثر مانیتورهای مدیکال آسان است، اما بعضی از آن‌ها کاربری راحت‌تری دارند. کاربری آسان به این معنی است که اپراتور یا پزشک هنگام کار با منوی مانیتور مدیکال با مشکلی مواجه نشود. برای مثال، کار کردن با یک مانیتور لمسی که منوی ساده‌ای دارد و در مدت زمان کوتاهی اطلاعات لازم را در اختیار اپراتور یا پزشک قرار می‌دهد، مسلماً راحت‌تر از مانیتوری است که منوی پیچیده‌ای دارد و اپراتور باید دستورالعمل استفاده از آن را چندین بار بخواند.

4.      خرید مانیتور پزشکی بر اساس استانداردها و مجوزهای لازم

ایمنی تجهیزات پزشکی بالاترین اهمیت را در مراکز درمانی دارد. کوچک‌ترین غفلت یا نقص می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای بیمار به دنبال داشته باشد. بنابراین، در زمان خرید مانیتور پزشکی نباید استانداردهای ایمنی و مجوزهای لازم را کوچک بشمارید.

5.      اعتبار و کیفیت برند مانیتور مدیکال

شما باید مانیتور مدیکال را از میان برند‌های معتبر و با اعتبار در صنعت پزشکی انتخاب کنید تا از لحاظ کیفیت بالا و عملکرد مناسب، اطمینان کافی را به شما بدهد. مانیتور پزشکی بارکو (BARCO)، ایزو (EIZO)، مانیتور مدیکال سونی، مانیتور اف اس ان (FSN) و مانیتور مدیکال ایسوس (ASUS) در انواع مختلف از معتبرترین برندهای تولیدکننده مانیتورهای پزشکی هستند.


در مقاله زیر به‌طور مفصل به توضیح ویژگی هر یک از این برندها پرداخته‌ایم. مطالعه این مطلب می‌تواند کمک زیادی در انتخاب بهترین مانیتور پزشکی کند؛ پس، آن را از دست ندهید.

بهترین برندهای مانیتور مدیکال


6.       قابلیت‌های اضافی

در زمان خرید مانیتور پزشکی، بررسی قابلیت‌های اضافی مانیتور مانند قابلیت اتصال به شبکه‌های بیمارستانی و سازگاری با سیستم دایکام (DICOM)، قابلیت ذخیره و بازیابی اطلاعات، و قابلیت ارتقاء و تعمیرات مورد نیاز را فراموش نکنید. علاوه‌بر این، مانیتور مدیکال باید با سایر تجهیزات و دستگاه‌ها سازگاری داشته باشد.

اگر می‌خواهید مانیتور انتخابی‌تان قابلیت ذخیره اطلاعات بیمار برای بررسی یا مقایسه بعدی را داشته باشد و یا بتوانید اطلاعات را منتقل یا چاپ کنید، باید به دنبال مانیتوری بگردید که امکان اتصال سیمی یا بی‌سیم را داراست.

منظور از مانیتور سازگار با سیستم DICOM چیست؟

DICOM (Digital Imaging and Communications in Medicine) مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که امکان اشتراک‌گذاری و انتقال تصاویر پزشکی را بین دستگاه‌های مختلف از برندهای گوناگون میسر می‌کند. مانیتور پزشکی سازگار با دایکام به استانداردهای این سیستم پایبند است و تصاویر پزشکی را با دقت بالا و بدون نقص به نمایش می‌گذارد. تنظیمات خاصی بر روی این مانیتورها انجام می‌شود تا رنگ‌ها و طیف خاکستری را با بالاترین دقت ارائه داده و کوچک‌ترین جزئیات را با وضوح بالا به پزشک و اپراتور نشان دهند.

پشتیبانی شرکت رئوف

7.      خرید مانیتور پزشکی با توجه به خدمات پس از فروش

حتی اگر مانیتور مدیکال مورد نظر خود را از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا انتخاب کنید، به یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای نیاز دارید تا خدمات پس از فروش مناسبی ارائه داده و امکان تعمیر و نگهداری به‌موقع را فراهم ‌کند.

در صورت خرید مانیتورهای مدیکال از گروه تجهیزات پزشکی رئوف، تیم فنی این شرکت همیشه همراه شماست تا معنی واقعی پشتیبانی و خدمات پس از فروش را لمس کنید.

8.      نقش هزینه و بودجه در خرید مانیتور پزشکی

هنگام خرید مانیتور پزشکی و مدیکال، هزینه باید آخرین فاکتوری باشد که در نظر می‌گیرید. چرا که خرید تجهیزات برای یک مرکز تشخیصی و درمانی امر خطیری است و کیفیت باید در اولویت باشد. از طرفی، محصولاتی که کیفیت بالاتری دارند، طبیعتاً هزینه بیشتری را نیز شامل می‌شوند. با این‌حال، شما می‌توانید قیمت‌های پیشنهادی عرضه‌کنندگان مختلف را مقایسه و مانیتور مدیکالی را انتخاب کنید که با بودجه شما تناسب دارد و هزینه نگهداری و تعمیرات آینده آن کمتر است.

بهترین مانیتور پزشکی را از کجا بخرم؟

اگر به دنبال یک مانیتور مدیکال هستید که تا سال‌های زیادی در مطب یا مرکز شما با همان کیفیت اولیه خدمت‌رسانی کند و یا قصد استعلام قیمت مانیتور پزشکی و دریافت مشاوره رایگان دارید، با گروه تجهیزات پزشکی رئوف تماس بگیرید. شرکت رئوف سابقه طولانی و درخشانی را در تأمین مانیتورهای تشخیصی و کلینیکال دارد و با تکیه بر پشتیبانی همه‌جانبه این گروه، می‌توانید انتخاب مطمئن و بدون چون‌وچرایی داشته باشید.

 

منابع:

https://healthcarebusinessclub.com/articles/healthcare-provider/facility-management/3-tips-for-choosing-patient-monitors-for-your-clinic/

https://www.openaccessgovernment.org/simplifying-the-purchase-of-medical-monitors-in-the-nhs/136951/

https://www.agneovo.com/de/insight/buying-medical-monitors

https://www.medicalsearch.com.au/buying-guide/patient-monitor-buying-guide-selecting-the-right-monitor-for-comprehensive-patient-care/f/24944

https://www.medwish.com/blog/buying-guide/buy-patient-monitor-guide/

مطالب مرتبط

0
    0
    سبد خرید
    سبد خرید خالی استبازگشت به فروشگاه